Jdi na obsah Jdi na menu
 


 

   

Těhotenské potíže

nevolnost, zvracení, pálení žáhy, těhotenské nevolnosti, těhotenstvíTěhotenství je nejdůležitější část života ženy, který je bohužel doprovázen i nepříjemnými potížemi, mezi které patří nevolnost, bolest hlavy a další.

 
Nevolnost

Příčinou nevolnosti a případného zvracení, je zvýšena tvorba hormonu. Nevolnost se může objevit v jakoukoliv noční nebo denní dobu. Nejčastěji se vyskytuje během prvních 3 měsíců těhotenství, postupem času zmizí. V horších případech trpí žena nevolnostmi po celou dobu těhotenství, ale toto se stává opravdu zřídka.
Pokud jsou nevolnosti silné a doprovází je i časté zvracení, je nutný to okamžitě řešit s doktorem.

Co pomáhá

  • Zázvorový čaj, heřmánkový čaj a nebo mátový čaj
  • Nejíst smažený ani moc tučný jídlo
  • Jíst po menších porcích, ale častěji
  • Dostatečně pít

Pálení žáhy

Příčinou pálení žáhy je děloha, která se postupně zvětšuje a má vliv na uložení žaludku a střev. Pálení žáhy se projevuje nejčastěji v leže, kdy se žaludeční šťáva dostane do jícnu.

Co pomáhá

  • Jíst po menších porcích, ale častěji
  • Když ležíte, dejte si pod sebe víc polštářů, ať ležíte v pololeže
  • Dobrý na pálení žáhy je také Rennie, který je vhodný i pro těhotné
  • Dostatečně pít
 
Bolesti hlavy

Bolesti mohou objevovat po celou dobu těhotenství a v různé intenzitě.

Co pomáhá

  • Je možné používat i analgetika, ale po poradě se svým lékařem.
 
Otoky nohou

Vyskytují se u 75% těhotných žen. Nejčastěji vznikají večer, v horkém počasí nebo po delším stáni či sezení.
Po několika hodinách ležení, otoky samy od sebe mizí.

Co pomáhá

  • Nestůjte velmi dlouho
  • Pokud sedíte, podložte si nohy něčím, aby jste je měla ve zvýšené poloze
  • Noste pohodlné boty
  • Nenoste punčocháče ani ponožky s gumovým okrajem
  • Pravidelně cvičte
  • Dostatečně pijte (čím víc pijete, tím víc vody se dostane z těla)
  • Omezte sůl, která udržuje vodu v těle

 

Zácpa

Vyskytuje se u každé těhotné ženy, z důvodu zvětšující se dělohy, která tlačí na ostatní orgány a hlavně i střeva.


Co pomáhá

  • Důležitý je mít nějaký pohyb
  • Ještě hodně zeleniny
  • Dostatečně pijte
  • 1/2 litru teplé vody s citrónem nalačno
  • Ohřátá šťáva z meruňkového nebo švestkového kompotu
  • Glycerinový čípek, ale nesmí se používat často